Czy reklama tradycyjna ma szanse z e-marketingiem?

Czy reklama tradycyjna ma szanse z e-marketingiem ?

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie działalności gospodarczej i sprzedawanie produktów lub usług bez obecności reklamy. Niezależnie od swojej formy posiada ona charakter perswazyjny, który skłania potencjalnych odbiorców do nabycia określonych dóbr lub skorzystania z usług. Na przestrzeni lat rozwój technologiczny doprowadził jednak do znaczącej ewolucji reklamy, co najwyraźniej zaobserwować można w kwestii kanałów jej dystrybucji. Czy tradycyjna reklama nadal może się mierzyć z tradycyjnym marketingiem

Tradycyjna reklama - narzędzie znane od wielu lat

Z całą pewnością każdy spotkał się z różnymi rodzajami tradycyjnych reklam. Dotyczy to zarówno tych umieszczonych w prasie, billboardów na ulicy, reklam telewizyjnych lub radiowych. W dalszym ciągu otaczają nas one przecież każdego dnia. Pomimo tego rozwiązanie charakteryzuje szereg wad. Zaliczyć można do nich między innymi brak możliwości skutecznego monitorowania efektów tego rodzaju kampanii. Trudniej również dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, która zainteresowana będzie dokładnie takimi usługami, jakie oferuje firma. Nie można zapominać również o stosunkowo wysokich kosztach, które musi ponieść reklamodawca. W szczególności dotyczy to reklam
telewizyjnych w momencie, gdy stacja osiąga najwyższą oglądalność.

E-marketing narzędziem przyszłości

Reklama internetowa spełnia dokładnie te same funkcje co jej tradycyjny odpowiednik. Pomimo tego zaobserwować można jednak sporo różnic dzielących te dwa rodzaje promocji. Zaletą e-marketingu jest fakt, iż rozwiązanie okazuje się być zdecydowanie tańsze, a informacja do użytkowników końcowych dociera szybciej, niż w przypadku wykorzystania tradycyjnych źródeł. Dodatkowo uzyskujemy coś co wcześniej było niemożliwe, czyli dwustronny kontakt. E-marketing z swoim założeniu zakłada interakcję z odbiorcami, co zwiększa świadomość konsumencką związaną z określoną marką. Dziedzina marketingu internetowego rozwija się bardzo mocno. Pozwala to nowym
przedsiębiorcom dynamicznie wejść na rynek. Tradycyjna reklama ukazuje każdemu dokładnie ten sam obraz. Jej nowoczesny odpowiednik umożliwia dopasowanie reklamy do oczekiwań klientów, co okazuje się być kluczem do osiągnięcia sukcesu. Choć tradycyjna forma reklamy jeszcze pewnie przez długi czas pozostanie w przestrzeni publicznej, nie pozwala na uzyskiwanie takiej ilości korzyści, co dobrze prowadzony e-marketing.

WIZJA.NET

WizjaNet Sp. z o. o. działa od 1998 r. Zajmuje się kompleksową obsługą firm w zakresie usług informatycznych oraz programistycznych. #mamyWizję.

Adres

 43-300 Bielsko-Biała, ul. Legionów 26/28 bud B.

Kontakt

33 496 30 00 poczta@wizja.net

KRS

Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy KRS
Kapitał zakładowy: 1.000.000 zł
Numer KRS: 0000374393
NIP: 547-18-37-042